Wednesday, July 29, 2009

LifestyleFashionista_Can You Help Me..?Tolong Ingatkan Saya...

Nak minta tolong sikit boley tak...?

Tolong ingatkan saya
Andai saya terlupakan Tuhan
Dalam kelapangan dan kesibukan
Dalam kesenangan dan kesusahan...

Tolong ingatkan saya
Jangan jadi anak derhaka
Mak ayah dilupakan jangan
Usah diluka hati dan perasaan...

Tolong ingatkan saya
Dengarlah dan bacalah al-Quran
Tika radio penuh hiburan
Tika televisyen penuh Hindustan...

Tolong ingatkan saya
Jadilah sahabat yang baik
Sentiasa memberi peringatan
Sentiasa menerima teguran...

Tolong ingatkan saya
Kalau bercinta biarlah keranaNya
Dalam memilih utamakan iman
Kelak iman dihindari syaitan...

Tolong ingatkan saya
Hidup ini satu kembara
Kutiplah mutiara dalam perjalanan
Moga di sana menjadi bekalan...

Tolong ingatkan saya
Diri ini milik yang kuasa kepadaNya
Jiwa diserah segala-galanya
Dialah tumpuan dan impian...

Tolong sentiasa ingatkan saya... Hidup ini suatu perjalanan yang belum diketahui jaraknya... Ada yang beroleh perjalanan yang panjang... Ada yang beroleh perjalanan yang sederhana... Dan ada juga yang beroleh perjalanan yang singkat... Walau sejauh manapun perjalanan kita, hanya kepadaNya yang akan menanti...
Thanx and credit to Khasiah Othman for da idea and gave me inspiration to write diz...

10 Comments:

At Wednesday, July 29, 2009 11:33:00 AM , Blogger LaiLa isabeLLa said...

sama2lah kita memperingati antara satu sama lain.

 
At Thursday, July 30, 2009 1:41:00 AM , Blogger mizie's life said...

yeah...datz ryte...kenalah same2 memperingati satu sama lain...

 
At Thursday, July 30, 2009 9:00:00 AM , Anonymous Anonymous said...

apa nk buat kalu sumone tu yg dah salu kita peringatkan, buat derk jer??

pastu kalu dah jadi paper nk salahkan kita plak??

 
At Saturday, August 01, 2009 11:07:00 PM , Blogger mizie's life said...

hurmmm...org yang macam tu mmg dilahirkan utk tidak pernah bersyukur...so bagi saya, jgn amek port sgt hal org macamtu...nak tegur boley, tp terpulang pada dia lorh nk terima ke tak...

 
At Friday, August 14, 2009 6:22:00 AM , Blogger LaiLa isabeLLa said...

anonymous,
'sumeone' yang awk maksudkan tu mesti dia rasa dia yang terbaik dan sempurna...bile awk tegor dia,dia buat derk...then kl dia salahkan awk,awk pn buat derk jugak je...baru adil:)

 
At Friday, August 14, 2009 6:59:00 AM , Blogger mizie's life said...

hahaha...betol tu...lau da dua2 buat derk...no commentlaa kan...

 
At Sunday, August 16, 2009 2:19:00 AM , Blogger LaiLa isabeLLa said...

kadang2 mendiamkan diri@buat derk@jgn ambk port sgt adalah lebey baik...kite dah slalu pringatkan,orang nak salahkan kita jugak...baik diam,biar dia berfikir sndiri...

 
At Monday, August 17, 2009 12:26:00 AM , Blogger mizie's life said...

hurmmm...tapi apakah tindakan tu boley menyelesaikan masalah...?

 
At Wednesday, September 02, 2009 12:28:00 AM , Blogger LaiLa isabeLLa said...

bile dh tgor,org bt derk jgak...bermakna org tu xmo ikot ckp kita...takkan kita nak paksa2 dia lak...so,lebey baek diamkan diri jer...hehee..topik awak umum sgt,xtau nak komen dari sudut mane.

 
At Wednesday, September 02, 2009 9:39:00 PM , Blogger mizie's life said...

hurmm nak spesifik kan cmne ney...bagi cadangan...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home